بیوگرافی شکیرا

علم و سرگرمی

همه چیز توی این وبلاگ پیدا میشه!!!

بیوگرافی کامل شکیرا
کامل ترین زندگینامه شکیرا به زبان فارسی (shakira biography):

اگر چه شاید بارها زندگینامه شکیرا را خوانده باشید ولی این بیوگرافی كاملترین بیوگرافی شكیراست كه من با جستجو از این ور و اونور این مجموعه رو كرد آوری كردم و منابع رو نوشتم امیدوارم اگه از این مطلب استفاده می كنین لا اقل به خاطر زحمات من به منبع اشاره و به من اطلاع بدین .
شکیرا ایزابل مبارک ریپل(shakira Isabel mebarak Ripoll) در دوم فوریه 1977 در روز چهارشنبه (Barranquilla) در کلمبیا به دنیا امده است . پدرش ویلیام مبارک (William Mebarak) یک امریکایی لبنانی تبار است ومادرش نیدیا ریپل(Nidia Ripoll) یک کلمبیایی است وهمین باعث شد که شکیرا در دوران کودکی با فرهنگ و موسیقی هر دو کشور آشنا گردد وی هم چنین به آهنگ های انگلیسی بسیار علاقه مند شد .
شکیرا در یک خانواده فقیر متولد شده ، پدرش جواهر ساز و نویسنده است . همسر سابقش 8 فرزند داشت ولی شکیرا تنها فرزند او ازهمسردومش بود او در بنج سالگی نخستین شعرش را به نام (LAROSA DE CRISTAL) نوشت وبس از دریافت یک چابگر به عنوان هدیه شروع به نوشتن اشعار دیگری کرد ودر هشت سالگی بس از مرگ برادر بزرگترش در تصادف با موتور سیکلت اولین اهنگش را با نام TUS GAFAS OSCURAS نوشت که نشانه ی غم بدرش بود و وی در سن ۶ سالگی نواختن سازدهنی و در دوازده سالگی شروع به یادگیری گیتار کرد . در جوانی بدرش اورا به یک رستوران محلی شرقی بردکه در انجا شکیرا برای اولین باردامبک(یک نوع طبل سنتی عربی ) را شنید وقبل از اینکه بداند. مشغول رقصیدن روی میز رستوران بود و همه ی حاضرین او را تشویق كردند . شکیرا ازهمان دوران بچگی به موسیقی و سرودن شعر علاقه زیادی داشت به طوری که شکیرا به شدت تحت تاثیر نوشته های عربی پدرش قرار گرفت او در 10 سالگی به عنوان برنده مسابقه استعداد و قریحه ملی شناخته شد در سال دوم مدرسه عضو گروه کر مدرسه بوده و به خاطر اینکه خیلی بلند وقوی می خونده (مثل حالاش) از گروه اخراج شده . معلم موسیقیش به او گفت که صدایش مثل بز است او در مدرسه به نام دختر رقاص معروف بود بین سنین10تا13سالگی وبس از فرا گرفتن گیتاربا مونیکا اریزا(تهیه کننده تأتر های محلی ملاقات کردکسی که از شکیرا خوشش امده بودو به او دراین کار کمک بسیار کردو در همان سن به بوگاتا سفر کرد و در سیزده سالگی برای انتشار آلبوم جادو (magia) که شامل ترانه هایی بود که او در سنین هشت تا سیزده سالگی سروده بود قرار دادی با شرکت (sony musik Colombia) امضاء کرد که با فروش باور نکردنی 1 میلیون نسخه روبرو شد . او از اواز خواندن برای دوستان ومعلمانش (و حتی راهبه ها ) لذت می برد .
اون با آلبوم Magia که در 13سالگی خونده بود تونست برای فستیوال OTI اسپانیا انتخاب بشه ، اما به دلیل سن کمش ، که کمتر از 16 سال بود بهش اجازه شرکت در فستیوال رو ندادند در 15 سالگی از دبیرستان فارغ التحصیل شد که بعد از اون با آلبوم Peligro تونست انتقام سختی ازشون بگیره (دمش گرم) یکبار هم توسط دولت کلمبیا مورد تقدیر قرار گرفته و تونسته مجوز ملاقات رسمی با پاپ رو در واتیكان به دست بیاره. (این هم عكس ملاقات با پاپ)



در ماه فوریه ی سال 1993 در امریکا جشنواره ای برگزار شد که به خاننده های لاتین فرصتی می داد تا اهنگ ها خود را به نمایش بگذارند شکیرا به امریکا رفت و اهنگ( ایرس )خود را به نمایش گذاشت ومقام سوم را کسب کرد یکی از داورانی که به او رای داد ریکی مارتین20ساله بود و دوباره در سال1995به ساخت اهنگ برگشت وسومین البوم خود را به نام پیس دز کالوز بیرون داد که سرو صدای بسیاری در امریکای لاتین و همچنین برتقال و برزیل به با کرد و15میلیون بار کبی شد وبس از ان چهارمین البومش را در سال1998منتشر کرد که بسیا ر موفقیت امیز بود در سایل های 1995-2000موفقیت او در محدودهی امریکای لاتین و اسپانیا بود اما هم اکنون او یکی از بزرگترین خوانندگان دنیا است . معنی اسمش رو هم که حتماً خودتون اطلاع دارید، شکیرا (بر وزن فعیلا) در زبان عربی به معنی "زیبا و خوش اندام" است . در ضمن او علاوه بر زبان مادریش یعنی زبان اسپانیایی ، زبان های انگلیسی و عربی کاملاً مسلطه به طوری که به هر سه زبان شعر میگوید . او زبان انگلیسی را نزد گلوریا استفان خواننده معروف امریکایی آموخت و با زبانهای ایتالیایی و حتی فارسی! آشنایی داره . شکیرا جایزه موزیک و موسیقی جهان را در سال 2001 در موناکو بدست آورد .
شکیرا خواننده موفق و جنجال برانگیزی است که آهنگهایش با یک دوره مــوفقیت به اجرا در آورده است . بعد از اجتناب ازانتخاب شغل وحرفــه ، او وقتش را به موسیقی اختصاص داد .
شکیراهمچنین برتری و تسلط برنامـــه اش را بــا در آمیختن منحصر به فرد pop-rock بدست آورد . او تمام این مدت به این اسم (woman full of grace ) که در عربی به معنای سرشار از متانت وقار اسـت زندگی کرد . برتری برنامه های پاپ آمریکای شمالی ثابت کردکه خواننده تحت تاثیر شعار شعر او قرار گرفته با ترقی دادن و بالا بردن مبارزه طلبی در هر کجا ودرهر زمان قرار دارد .
او پس از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان تصمیم گرفت زندگی خود را وقف موسیقی کند به این ترتیب چندی بعد آلبوم دوم خود (peligro) یاهمان خطر(danger) را ضبط کرد .
پس از این آلبوم(pies descalzos) یاهمان پاهای برهنه (bare feet) را به بازار عرضه کرد . این آلبوم نقطه عطفی در زندگی هنری شکیرا بود . به جرات می توان گفت که این البوم با فروش چهار میلیون کپی درهشت کشور جهان نام شکیرا را به عنوان یک خواننده و آهنگساز توانای (pop-rock) بر سر زبان ها انداخت و بدین ترتیب بود که آلبوم بعدی او (DondeEstan Los Ladrones) به بازار های امریکا راه یافت . زمانی که شکیرا در سال 1995به ضبط موسیقی بازگشت کنترل بیشتری بر روی موسیقی خود نشان داد و بیشتر بر روی راک اند رول کار کرد _به علاوه طنین عربی_در میان کار پاپ لاتین او به چشم می آمد. اولین نتایج این کار"PiesDescalzos"(پای برهنه) بود که در سال 1995 منتشر شد و در ابتدا به کندی به فروش می رسید . آلبوم کم کم شروع به دریافت تقدیرهای متفاوت برای Estoy Aqui که موفقیت بزرگی در سرتاسر امریکای لاتین و نیز اسپانیا کسب کرده بود، کرد. پس از پیشرفت" pies descalzos " او به ساختن مشتقات آن ادامه داد یعنی: "Dónde Estás Corazón" و "Antología" و "Pienso en Ti" و "Un Poco de Amor" و "SeQuiere, Se Mata".البوم رتبه ی اول را در هشت کشور جهان کسب کرد و سرانجام در امریکا حدود 300000 نسخه به فروش رسید. شکیرا دو سال را به گردش و ترقی گذراند (او سرانجام در 1997 El Oasis را ترک کرد.).
شکیرا در جایی درباره نوع موسیقی خود می گوید : « من اگر چه یک کلمبیایی بودم ولی به گروه هایی نظیر :
led zeppelin the care --- the police --- the beatles وnirvana علاقه داشتم و با وجود این علاقه زیادی به موسیقی rock داشتم به علت اینکه اصلیتی لبنانی دارم به موسیقی عربی نیز علاقه پیدا کردم و در واقع اهنگ هایی که من می سازم ترکیبی از موسیقی(pop-rock وعربی) است » . ضمناً رقص او هم ترکیبی از رقص غربی با عربی است .
در سال 1998 با گلوریا استفان (خواننده امریکایی) یک قرار داد همکاری امضا کرد و او را مدیر برنامه های خود کرد .
حاصل این همکاری آلبوم Where are the thieves بود .
حرکت او زمانی نتیجه داد که آلبوم بعدی او در سال 1998با نام Dónde Estánlos Ladrones (دزد ها کجا هستند) موفقیتی بزرگ تری نسبت به قبلی کسب کرد.مسئله ی دیگر این بود که حدود 11هفته رتبه ی اول بیلبورد البوم های لاتین را داشت و دو رتبه ی اول در امریکا(در جدول لاتین) با Ciega, Sordomuda و "Tu". هر چند که تراک اصلی البوم "Ojos Así" اشاره ای واضح به موسیقی عربی بود که او از پدرش آن را به ارث برده بود.
موفقیتی که این آلبوم کسب کرد بسیار بیش از حد انتظار بود . وقتی گلوریا استفان پیشنهاد ترجمه ojos asi به انگلیسی را داد , شکیرا تصمیم گرفت تا انگلیسی را به خوبی فرا بگیرد و خود نویسنده آهنگ های انگلیسی باشد . سطح و کلاس ترجمه شعرها از زبان اسپانیایی به انگلیسی به حدی قویبود که خود منتقداندهانشان باز مانده بود که چگونه یک شعر از زبانیبه زبان دیگر با این لطافت و ظرافت ترجمه شده . خود Shakira تمام شعر هایاسپانیایی رو به انگلیسی ترجمه کرده بود....خودش میگه که برای اینکار به مدت ۴ ماه فقط کتاب های شعر انگلیسی مطالعه میکرده و بسیار کاره سختی هم بوده ... .
همچنین گلوریا استفان درباره شکیرا میگوید : « این واسه ی من خیلی خوبه که دارم با هنرمندی کار میکنم که واقعا" میدونه که چی میخواد ... پس جای تعجب نیست که از بین 12 خواننده لاتین زبان ، شکیرا برای جلد مجله (Era of the Rock era *عصرو دوره موزیک راک*) انتخاب شود .
. در این زمان او صحنه را برای اجرایی در " MTV Unplugged" که اولین کانال به زبان اسپانیایی بود اماده کرد. "
MTV Unplugged" به عنوان یک البوم درسال 2000 منتشر شد و برای دو هفته در صدر جدول لاتین قرار داشت و این سومین آلبوم او بود که به فروشی بیش از 300000 هزار کپی دست یافت و همچنین برنده ی جایزه ی Grammy به عنوان بهترین آلبوم پاپ گردید. در افتتاحیه ی مراسم انتخاب بهترین های موسیقی Grammy سال 2000 او به عنوان بهترین خواننده ی زن پاپ به خاطر : ("Ojos Así") و بهترین خواننده زن راك به خاطر : ("Octavo Dia") انتخاب شد.
اولین البوم شکیرا به زبان انگیسی(laundryservice) سرویس لباسشویی است که در سال 2001 به بازارآمد و دلیل نامگذاری آن هم این بود كه چون وقتی او عاشق است احساس تمیزی و نو بودن میكند. زیادی به خواندن به زبان انگلیسی را نداشت اگر چه به اندازه کافی به این زبان تسلط داشت اما ترجیح می داد تا اسپانیایی بخواند . تا زمانی که او با امیلیو وگلوریا استفان همکاری می‌کرد این دو نفر او را قانع کردند تا به زبان انگلیسی نیز بخواند . و از این رو او اولین آهنگ خود را به زبان انگلیسی نوشت که این ترانه با نام اعتراض (objectron) در آلبوم سرویس لباسشویی جای گرفت . این آلبوم نیز با فروش باورنکردنی 13 میلیون نسخه روبرو شد که شکیرا در راس خواننده های انگلیسی زبان قرار گرفت . سپس با نمایش موزیك ویدیوی Whenever,wherever با یك سال تاخیر ، تبدیل به یك سوپر استار شد. ."Laundry Service"در جدول پاپ امریکا در جای سوم و "هر گاه ،هرزمان"نیز در بین ده آهنگ برتر قرار داشت.آلبوم بعدی او در بین ده آلبوم برتر و در مکان نهم قرار داشت.کمتر از یک سال پس از انتشار ان "Laundry Service "سه برابر 300000 نسخه به فروش رسیده بود.بازبینیها از "Laundry Service " آن را به بخش های تاثیرگذارترانه های شکیرا به زبان انگلیسی تقسیم کرد اما تقریبا تمام آن ها مطابق تصورات ذهنی او بودند.
تور مسافرتی گسترده برای ساپورت "Laundry Service "وقفه ای طولانی برای خواننده ایجاد کرد بنا بر این مجموعه ی ریمیکس Laundry Service: Washed andDried و آلبوم (Live & Off the Record) (كه در واقع ضبط شده ی اجرای زنده بود) او به جای آلبومی جدید منتشر شد.شکیرا به زودی شروع به نوشتن آلبوم بعدی خود کرد و خیلی زود 60 آهنگ آماده کرده بود که بعضی به زبان انگلیسی و بعضی به زبان اسپانیایی بودند. بیست آهنگ برای دو آلبوم مختلف انتخاب شدند.هر دو این آلبوم ها در سال 2005منتشر شدند و هر دو جز ده کار برتر بودند. آلبوم"fijacion oral vol 1" که به زبان اسپانیایی بود در ماه ژوئن در جایگاه چهارم قرار گرفت و در سه هفته اول به فروش 1800000رسید و آلبوم
"oral fixation 2" که در ماه نوامبر منتشر شد در جایگاه پنجم قرار داشت. همچنین خرج فراوانی را برای آلبوم (oral fixation 2 )پرداخته است که در اهنگ Don'tBother که فقط ماشینی که در این اهنگ پرس میشه قیمتش 300 هزار دلار است . (حدود 290000000 یا دویست و نود میلیون تومن ناقابل البته با ایران قیاس نكنین چون ایران بازار آزارد نیست ماشین های بنز و بی ام و و ... در میاد فوقش 130 ملیون تومن كه همون ماشین رو توی یه كشور دیگه بخری می تونی حداكثر با قیمت 20یا 30 ملیون تومن بخری !!!!!! ) .
زمانی که فروش "oral fixation 2" در سال 2006 رو به رکود گذاشت اهنگ "Hip Don't Lie" در بیلبورد آهنگ های برتر ژوئن قرار گرفت و یکی از موفقیت های بزرگ شکیرا را برای او به ارمغان اورد.
بعد از اونها شكی رو به بازار داد كه بعد از این ها در سال 2007 دو موزیك به بازار عرضه كرد كه یكی را با بیونسه با نام Beautiful Lier (دروغگوی زیبا) و دیگری را خودش تنهایی یك قطعه را با نام Pure Intuition به زبان انگلیسی كه شاید ترجمه ی موزیك Las DE La Intuicion باشه چون در قالب موزیكال این كلیپ هستش .
نامزد شکیرا پسر رئیس جمهور سابق کشور ارژانتین یعنی (Antonio de la Rua) است شکیرا در یکی از مصاحبه ها میگه زمانی که برای اولین بار دیدمش با خودم گفتم او میتونه مرد زندگی من باشه.من زمانی رو به یاد میارم که در رستورانی در آرژانتین نهار می خوردم که اونو دیدم، چهارتا میز با من فاصله داشت و من با خودم گفتم اووو من اونجا چی میبینم !!!! ضمنا شکیرا همواره او را پشتیبان خود میداند و میگوید : « که عاشق اوست شکیرا در مورد خصوصیت اخلاقیش در یکی از مصاحبه ها در شبکه mtv میگه : « شاید باور کردنش ممکن نباشه ولی انتونیو فردیست خجالتی که بعد چند مدت دیگه این اخلاقش از بین رفت » همچنین میگوید : « تنها فردی است که من بهش اطمینان پیدا کردم »
اینها هم عكسای شكی با آنتونیو

اگر بخواهیم راجع به موسیقی شکیرا و خود او تعریفی کامل و مختصر ارائه دهیم بدون شک تعریف نویسنده توانای کلمبیایی برنده جایزه نوبل ادبی گابریل گارسیا مارکز بهترین تعریف است : « موسیقی او ویژگی هایی دارد که موسیقی هیچ کس دیگراین ویژگی ها را ندارد . هیچ کس نمی تواند مانند او بخواند و برقصد » . که من با نظر ایشان صد درصد موافقم که اگر کسی که کنسرتهای شکیرا که تمامی(live ) یا همان زنده خودمان است را دیده باشد و کلیپ هایش رانگاه کرده باشد با نظر ایشان موافقت می کند .
ضمناً از خصوصیات شکیرا این است که از طلا و جواهرات و همچنین انتخاب لباس بدش می آید به طوری که وقتی خانواده او مدت 3 سال او را با یک لباس خواب دیدند تعجب کردند . همچنین شکیرا یک انسان خیرخواه نیز هست او یک موسسه خیریه دارد به نام Pies Descalzos (پاهای برهنه ) که میگوید : « هدف این موسسه برپا داشتن مدرسه ها ، کمک به والدین برای فرستادن بچه ها شون به مدرسه ، بجای فرستادنشون به کارو همچنین مدرسه بسیار پیشرفته ای در کلمبیا برای کودکان فقیر تاسیس کرده است که ظرفیت چند هزار دانش آموز را دارد . او مخالف سیاست های آمریکاست و در سال 2003 در هلند آلبوم (Live And Off The Record ) هم کنسرتی اجرا کرد که ماسک های سیاستمداران امریکا را بر سر گروه خود گذاشته بود و آن ها را مسخره میکرد به طوری که در تصویر تلویزیون بزرگ سالن داشت نشون میداد که صدام با جورج بوش مشغول بازی شطرنج هستن بعد یک اسکلت که شنل سیاه به تن داشت (شیطان) آنها رو مثل عروسک خیمه شب بازی کنترل میکرد .او میگوید تمام تلاشش این است که نگرش مردم را نسبت به کشور کلمبیا عوض کند و نشان دهد که کلمبیا کشور آرامی هست و آنچنان که نشان میدهند نیست . او میگوید در کل مدت زندگیم در شهرمان حتی یک نا آرامی هم ندیدم .
در کل آلبوم های شکیرا به ترتیب زیره :

1991: Magia
1993: Peligro
1996: Pies Descalzos
1997: The Remixes
1998: Donde Estan Los Ladrones
2000: MTV Unplugged
2001: Laundry Service
2001: Servicio De Lavanderia
2002: Laundry Service: Washed & Dried
2002: Grandes Exitos
2004: Live & Off the Record
2005: Fijaci?n Oral Vol. 1
2005: Oral Fixation Vol. 2

این هم یک مقاله خیلی جالب درباره شکیرا.حتما بخونید:

خانم شکیرا، ترانه‌سرا، خواننده و رقاص 31 ساله کلمبیائی لبنانی، برای تبلیغ آلبوم جدید خود
« Oral Fixation » که در سال 2005 در اروپا منتشر شد، چند کنسرت از جمله یک برنامه ویژه برای یک گروه دعوتی از روزنامه‌نگاران و مدیران رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی در لندن اجرا کرد. همزمان با انتشار جهانی این آلبوم، مطبوعات بریتانیا و اروپا و کشورهای عربی پرشد از مقالات تحسین‌آمیز و عکس‌های خیره‌کننده از این موطلائی کمر باریک.
آلبوم جدید شکیرا « Oral Fixation » جلد دوّم که دوماه پیش در آمریکا و بریتانیا بیرون آمد با ترانه‌ای شکوه‌آمیز« How Do You Do » شروع می‌شد، در سرزنش اقتدارگرایان جهان است.
خبرنگار روزنامه ساندی تایمز که بعد از مصاحبه با شکیرا همراه او به نمایشگاه آثار نقاش نروژی ادوارد مونش می‌رود در موزه رویال اکادمی لندن، و نمی‌تواند از ابراز شگفتی نسبت به جذابیت داغ این موطلائی کمرباریک 30 ساله که از سنش جوان‌تر می‌نماید، خودداری کند. شکیرا، که سال گذشته از سوی یونسکو، باز وی فرهنگی سازمان ملل به عنوان سفیر حسن نیت برگزیده شد، در مصاحبه‌ها خودرا خجول معرفی می‌کند. (اون عکسهایی که من گذاشته بودم پس جریانش این بود که ریکی مارتین و.... بودن)
شکیرا در ترانه « لباس دلقلک را می‌سازد » می‌گوید : فریب ظاهر را نباید خورد. Costume Makes the Clown . مطبوعات بریتانیا پر است از ستایش منتقدها و عکس‌های بزرگ و رنگی از هنرمند 30 ساله موطلائی و کمرباریک کلمبیائی- لبنانی که این روزها این جزیره سرد و نمناک دورافتاده کنج اروپا را با موسیقی و رقص خود روشن و آفتابی کرده است.
یک روزنامه جنجالی لندنی ضمن ستایش قرکمر شکیرا یادآور می‌شود که ضریب هوشی یا IQ شکیرا 140 است یعنی نزدیک به نابغه. اما به قول منتقد باسابقه آمریکائی آقای رابرت کریستگوکه روز جمعه نقد مفصلی در باره موسیقی و هنر خانم شکیرا در مجله هفتگی ویلج وویس« Village Voice » نیویورک منتشر کرد، موسیقی جهانی و غیرمتعارف شکیرا و صدای اوست که او را جذاب می‌کند.
خانم شکیرا با فروش 25 میلیون آلبوم یک تنه در رونق کسب و کار موسیقی پاپ لاتین تنها رشته موسیقی که فروش آن در سال 2005 افت نداشت، موثر بود (الان دوتا آلبوم رو هم شده 31 میلیون).
خانم شکیرا، که نام کاملش شکیرا ایزابل مبارک ریپولی است در کلمبیا در خانواده یک جواهر فروش کاتولیک لبنانی به دنیا آمد و از 14 سالگی روی صحنه است، و 21 ساله بود که برنامه بلند پروازانه‌ خود را برای فتح کره زمین به مورد اجرا گذاشت، با یادگرفتن زبان انگلیسی و طلائی رنگ زدن موها، و سرودن ترانه به انگلیسی مشهورشد.
در این سن شکیرا در جهان لاتین ابرستاره بود و مسلط به اسپانیولی، پرتغالی، ایتالیائی و کمی هم عربی. حاصل یادگرفتن انگلیسی و طلائی کردن موها، نخستین آلبوم انگلیسی‌زبان شکیرا بود به نام رختشوئی « Laundry Service » که از جمله ترانه های آن « Whenever » دنیا را پر کرد و نزدیک به 10 میلیون نسخه فروش رفت .
اما به قول منتقد ویلج وویس، بلندپروازی تنها خصلت شکیرا نبود بلکه شکیرا موسیقی یگانه‌ و متشخصی عرضه می‌کند که هرچند ریشه قوی در انواع سنت‌های موسیقی لاتین دارد، در ذات خود، موسیقی راک است از نوع راک عظیم استادیوم‌ها، به اضافه ترکیبی از ضرباهنگ‌های مختلف موسیقی جهان، از دیسکو و هیپ‌هاپ گرفته تا موسیقی عربی. ترانه‌های موفق شکیرا نوعی شکست تراژیک در عشق را از زبان یک دختر مغرور تصویر می‌کنند.
کریستگو می‌نویسد شکیرا که در آلبوم‌های لاتینی خود در جنوب آمریکا پاپ لاتینی را با موسیقی راک به زبان اسپانیولی مخلوط می‌کند ولی در چهار آلبوم انگلیسی زبانی که منتشر کرده، سطح راک را بالاتر می‌برد و در همه اینها از صدای عظیم خود بهره می‌برد که شخصیت خود را روی آن چاپ زده، صدائی که از ته گلو در می‌آید، عظیم است و هم نرم است و هم محکم هم لطیف است هم جسمانی، هم عاطفی است هم آشتی‌ناپذیر... ترکیبی است از تضادها، بی‌پروائی عاطفی به اضافه اتکا به نفس طعنه‌آمیز.
به گزارش منابع خبری منطقه، "شكیرا" خواننده كلمبیایی روز گذشته در مراسم اعلام نامزدی وی برای دریافت یك جایزه بین‌المللی موسیقی در شهر مكزیكو پایتخت مكزیك گفت: باید یك اقدام و تلاش بین‌المللی برای توقف فوری این آتش فراگیر صورت گیرد. (لبنان و فلسطین)
شكیرا با ابراز تاسف از اینكه مردم بی‌گناه قربانی این جنگ هستند، از تعلل و انفعال نیروهای بین‌المللی در زمینه توقف جنگ انتقاد كرد و از همه كشورها خواست برای جلوگیری از گسترش بحران و كاهش خونریزی‌ها وارد عمل شوند.
وی گفت : « برای من روشن نیست كه چرا در این قسمت از جهان هرگز صلح برقرار نمی‌شود، اما این امید را دارم كه در مدت كوتاه، این صلح بدست آید زیرا زندگی مادران، كودكان و مردم بی‌گناه لبنان و منطقه بیش از هر چیزی ارزش دارد . »
این خواننده مشهور اسپانیایی زبان جهان تصریح كرد : جنگ نه پاسخ و نه راه حل مشكلات و بحران است، بلكه باید برای حل مشكلات به راه حل‌های دیپلماتیك پرداخت.
شكیرا،‌‏ خواننده پاپ لاتین قرار است در یك فیلم بالیوودی كه یكی از دوستانش كارگردان آن است ، بازی كند.
ایلنا،‌‏فیلمبرداری این پروژه از همین امسال شروع می‌‏شود. روزنامه تایمز هندوستان گفت : شكیرا چنان تحت تاثیر كار با فرخ خان قرار گرفته كه برای حضور در یكی از فیلم های از پیش برنامه ریزی شده بالیود ابراز تمایل كرده است.
فرح خان یكی از مهم ترین طراحات حركات موزون هندوستان است كه شكیرا هفته گذشته در مراسم جوایز ام تی وی با وی همكاری كرده است. این طراح و كارگردان قرار است اواخر امسال فیلم « اوم شانتی اوم » را بسازد و خبر همكاری‌‏اش با شكیرا را هم تایید كرده است .
فرخ خان در مصاحبه‌‏اش با روزنامه تایمز گفت : شكیرا مارس آینده برای اجرای كنسرتی به هندوستان می‌‏آید و احتمالا سكانس‌‏های مربوط به وی را همان موقع خواهیم ساخت.
وی افزود : شكیرا از من خواسته كلیپ موسیقی بعدی‌‏اش را من كارگردانی كنم و قطعاتی از حركات موزون به سبك بالیودی را نیز در كلیپش بگنجانم.

"شكیرا "به عرب بودن خود افتخار می كند .

" تابان " شكیرا خواننده كلمبیایی گفت : « به میراث عربی اش مفتخر است و از نظراتی كه برخی مردم درباره خاورمیانه دارند تأسف می خورد. »
به گزارش گروه هنر ایلنا ، این بازیگر و خواننده 31 ساله كه پدرش لبنانی تبار است در مراسم اهدا جوایز « ام تی وی » پس از دریافت جایزه اش به عنوان بهترین خواننده زن طیّ مصاحبه ای با تلویزیون پرتغال گفت: « بسیاری از حركات من به فرهنگ عرب تعلق دارد . »
وی همچنین افزود : « مهم است این را بدانیم كه فقط تعداد كمی از مردمان خاورمیانه رفتارهای خشونت آمیز دارند . در حالی كه مردم همیشه به تعمیم دادن مایلند و قادر نیستند با قوه تفكر مثبت و منفی را از هم جدا كرده و همه را به یك چوب نرانند . »
شكیرا كه نام كاملش" شكیرا ایزابل مبارك ریپولی" است در سال 1977 دركلمبیا متولد شد . او حركات موزون ویژه اش را از مادر بزرگ لبنانی اش فرا گرفت .

چاوز مركز كودتا علیه دولتش را برای كنسرت « شكیرا » اختصاص داد .

هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا یک پایگاه هوایی را که مرکز کودتای نافرجام سال 2002 علیه وی بود برای برگزاری کنسرت شکیرا ، ستاره پاپ لاتین در اختیار وی قرار داده است.
آقای چاوز در یک گفتگوی تلویزیونی دلیل این کار را موفق نشدن شکیرا ، خواننده 30 ساله کلمبیایی برای یافتن مکان مناسبی برای کنسرتش اعلام کرد.
رئیس جمهور ونزوئلا پس از آنکه درخواستی از سوی برگزار کنندگان کنسرت شکیرا دریافت کرد، تصمیم گرفت پایگاه نظامی "لاکارلوتا" در کاراکاس را برای برگزاری این کسنرت بازگشایی کند.
چاوز همچنین به شوخی گفت که او دلش می خواست می توانست به این کنسرت برود: "شاید کار و زندگی ام را رها کنم و بروم شکیرا را ببینم".


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:,

] [ 19:37 ] [ هستی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
پاور بانک مونوپاد